Tuesday 25 August 2015

around 1970's - joskus 70-luvulla

I crocheted this headband that makes me think of the 1970's. The colour combination that I used is just so retro, late 60's early 70's, mix of sunny ochre yellow, burned orange and deep olive green. Love that.

I've never been much of a headband-wearing-kind of person before, but I think it is about to change now that my hair is longer. I love wearing my hair like that: just whipped up in a messy bun + a headband. So effortless.

Pettern: Sienna headband by Bee Clinch (from Vintage Crochet , Susan Cropper ed.)
Hook: 3,5mm
Yarns: various cotton mix yarns from my stash

Virkkausmojo vain jatkuu. Tällä kertaa koukulla syntyi hippi-henkinen virkattu hiuspanta, joka kiinnittyy taakse somimisnauhoilla. Reunoissa koristeena pykävirkkausta ja muutenkin koko komeudesta tulee ihan 70-luvun värimaailma mieleen. On viljapellon lämmintä keltaista, vähän poltettua oranssia ja tummaa oliivinvihreää. Aiemmin ei olisi tullut mieleenikään virkata tällaista, mutta nyt kun hiuspehko on kasvanut pituutta, niin aika usein tulee kietaistua se jonkinlaiseksi sykeröksi ja komeuden saa kruunattua hiuspannalla. Vähän hippi-meininkiähän tässä on ehkä nähtävissä. Tykkään.

No comments: